ButikkenOm osKundecenterKøbsvilkårPresseKontakt

Hvad pressen skriver

Midtjyllands Avis 11-03-2009
Trendsetteren Nicole Richie har bestilt sutter til sin baby ?Harlow? hos Silkeborg-virksomheden Navnesutten.dk
Hollywood-tredsetteren Nicole Richie har været der, og det samme har kendis-par som Matthew McConaughey og Camila Alves samt Heidi Klum og sangeren Seal. De har alle været inde på Silkeborg-virksomheden Navnesuttens hjemmeside og bestilt sutter til deres babyer. Navnesutten ? altså sut med barnets navn på ? blev opfundet i 2005 af Pia Callesen fra Silkeborg, fordi hun havde problemer med, at hendes søns sutter forsvandt og blev forbyttet i vuggestuen. Et problem, som hun ikke står alene med. For det er ikke kun i vuggestuerne her i Silkeborg, at sutterne bliver forvekslet. Det sker overalt ? ja, selv i Hollywood. Navnesutten får derfor også bestillinger fra hele verden, og blandt kendisserne i Hollywood er sutterne ved at blive lidt af et hit. Den seneste kendiskunde, Nicole Richie, som er bedste veninde med mode-ikonet Paris Hilton, adoptivdatter af sangeren, Liones Richie og gudbarn til Michael Jackson, bestilte et sæt Navnesutter til sin baby ?Horlow?. Og med noget udsædvanlige navn, skulle den sidste risiko for sutte-forbytning vist være fejet af vejen.
Berlingske Tidende 10-03-2009
Hollywood er vilde med sutter fra Silkeborg
Den danske navnesut er et hit i Hollywood. Nicole Richie og Matthew McConaguhey har fundet frem til den danske navnesut fra Silkeborg. Heidi Klum og Seal er også med på listen over de forældre, der kan ses i People's Magazine, der har fundet den danske navnesut. Den danske navnesut er en rigtig husmor-opfindelse, der kun er tre år gammel. Og den er noget så simpelt som en sut med barnets navn på. Navnesutten blev i 2005 opfundet af Pia Callesen fra Silkeborg, fordi hun havde problemer med, at hendes søns sutter forsvandt og blev forbyttet i vuggestuen. Løsningen var enkel men effektiv - at gravere barnets navn på sutten.
Metro Express 24-04-2008
Undgå suttebytteri med Navnesutten
Mon ikke de fleste har prøvet at hente barnet i vuggestuen, og så er sutten væk, eller der findes ti, der er ens. På Navnesutten.dk kan du udvælge en sut, få dit barns navn på og vupti ? du kan altid finde den rigtige sut.
Q 27-03-2008
Fra husmor til Hollywood!
Der er sjældent særligt meget glamour over en hverdag med baby og bleskift. Alligevel kan der være kort fra husmor livet i Silkeborg til stjernerne i Hollywood. Mød Pia Callesen kvinden bag Navnesutten.dk, der fik den helt rigtige idé og nu er på alle celebrity babyernes læber. Fra en tidlig alder var Pia fast besluttet på at få sin egen virksomhed, og da hun en dag vendte tilbage fra barsel med sit første barn Frederik og fandt sig selv uberettiget fyret, fik hun det spark, som hun behøvede for at kaste sig ud i en tilværelse som selvstændig erhvervsdrivende. Den helt rigtige idé til projektet kom den 14. juni 2004, da Pia hentede sin søn i vuggestuen og endnu engang opdagede, at han havde et andet barns sut i munden, fordi hans egen var forsvundet. Hvor simpelt ville det ikke være, hvis der bare stod navn på børnenes sutter? ?Fra dag ét vidste jeg bare, at det var det helt rigtige,? siger Pia, der dagen efter købte domænenavnet Navnesutten.dk og kontaktede varemærkeregistreringen for at få eneret på navnet. Herefter startede en researchfase, der varede et år. ?Jeg vidste ikke noget om området, så jeg måtte lære det på den hårde måde ved at læse om det, lytte til hvad producenterne kunne fortælle mig og simpelthen have produktet i hånden. Det var meget vigtigt for mig, at kvaliteten var i top,? siger Pia, der måtte gå forgæves til mange sutteproducenter og gravører, før hun fandt det, hun søgte. Den 11. april 2005, da Pia var tre måneder henne i graviditeten med sin datter Emma, var Navnesutten klar til lancering, og for første gang dukkede tvivlen op. ?Jeg investerede jo alle mine sparepenge i projektet, og jeg kan huske, at jeg lige inden vores lancerings-event sagde til min mand Søren: Det her det går ikke, vi bliver nødt til at stoppe! Vi var begge to nyudklækkede fra studiet og havde så mange udgifter til bleer og vuggestue. Oven i det hele så var der ingen af sutteproducenterne, der troede på idéen. Men der var noget indeni mig, der drev mig videre!? Lanceringen blev en succes, og inden ugen var omme, væltede ordrerne ind i netbutikken. I dag sælger Navnesutten.dk 50.000 sutter om måneden, og der er åbnet filialer i Sverige, Storbritannien, Tyskland, Schweiz, Belgien og USA. Sutterne er sågar nået helt til Hollywood, hvor de var en del af celebrity gaveposerne ved Emmy Awards i 2006, og efterfølgende har kendisser som topmodellen Heidi Klum og Trista Sutter fra tv-programmerne ?The Bachelor & Bachelorette? flashet navnesutten i munden på deres børn i flere større amerikanske blade. Pia er glad for, at sutterne er blevet high-fashion i Hollywood, men selv holder hun foreløbig benene på jorden hjemme i Sejs. ?Grunden til, at jeg startede firmaet, var, at jeg gerne ville have tid sammen med mine børn. Jeg skulle have været til Oscaruddelingen i USA, men valgte at blive hjemme, da børnene er for små til, at jeg bare kan rejse en hel uge. Men det er klart, at hvis jeg kommer i Oprah eller Ellen Degeneres, så siger jeg ikke nej!? Tre gode råd til dig, der vil være selvstændig: Lad være med at tro, at bare fordi du starter egen virksomhed, er det lig med, at du er direktør, og derfor er det andre, der skal tage sig af rutineopgaverne for dig. Spar i stedet på pengene og bidrag til alt, hvad du kan. Få dig en mentor, som du kan bruge som sparringspartner og evaluerer dine resultater flere gange årligt. Involvér din ægtefælle/kæreste, da du så altid at har en sparringspartner ved hånden, som brænder lige så meget for din virksomhed som du. På den måde undgår du også frustration/skænderier over, at du altid arbejder.
BT 15-12-2007
Det store Sut-eventyr
Danmarks mest usædvanlige opfinder, den 34-årige mor til to, Pia Callesen, Silkeborg, har fået et gennembrud i Hollywood.
TV-stjernen Trista Rehn, som lige har født, er en af de mødre, som bruger den danske sut med navn på til deres børn. Pia Callesens specielle sutter kom også med i den gavepakke, som blev uddelt ved Emmy-nomineringerne for nylig. Det betød, at bl.a. ?sutten? Kiefer Sutherland fra ?24-timer? fik en sut fra Silkeborg, ligesom tv-stjernerne fra ?Desperate Housewives? gjorde. Pia Callesens lille industrieventyr begyndte på et kollegieværelse, da hun var stærkt irriteret over, at hendes lille søn Frederik hver dag kom hjem med en forkert sut fra vuggestuen. Hun syntes ikke, at Frederik skulle blande mundvand og måske blive smittet af de andre børns sutter, og derfor skrev hun hans navn på hans sutter.
Alle var begejstrede over den idé. Pia fulgte op med at sælge Navnesutter over nettet, og siden er det gået stærkt. Både Pia og hendes mand, IT-ingeniør Søren, lever nu af sutte-succesen, der sælger i flere lande. Pia og Søren har i mellemtiden fået datteren Emma, og da deres bolig i Silkeborg blev for lille til sutte-eventyret, flyttede de produktionen ud i byens industrikvarter. ?Jeg satsede alle mine sparepenge, og selv om der ikke var mange, som troede på ideen, er det gået overraskende godt,? siger en glad Pia Callesen.
TV2 Øst 12-12-2007
Navnesutter hitter
For tre år siden fik Pia Callsen fra Gjessø en god idé. Sutter med navn på. Tre år senere er idéen eksporteret til U.S.A. En husmor fra Silkeborg har gjort en opfindelse, der nu går sin sejrsgang blandt Hollywood-stjerner. Idéen er lige så enkel, som den er praktisk. Opfinderen sætter navn på børnenes sutter. Delia, Caroline, Haily, Emily, Christel Eline, Lærke, Mors Guldklump, Malthe. Uanset hvad dine forældre har døbt dig, så kan du få en sut med dit navn på og det er der allerede en del, der har fået. Pia Callesen fik idéen for tre år siden, en idé der nu er nået til Hollywood. ?Det har overrasket mig meget, at da vi startede i USA var det meget hårdt at trænge igennem, men der er mange berømtheder, der bare vil have vores produkter. Dette er Trista fra The Bachelor og the Bachelorette som er en af de store Hollywoodstjerner, og hun er i et af de store blade i USA i US Weekly, hvor hun sidder med en af vores Navnesutter. Og dette her er den nyeste udgave af People Magazine, hvor Supermodellen Heidi Klum og sangeren Seals søn Henry Samuel sidder med en Navnesut.
Århus stifttidende 12-12-2007
Navnesutter hitter i USA ? Kendte giver medvind hos iværksætter
Pia Callesens opfindelse er blevet til en iværksætterdrøm. På to og et halvt år er Navnesutterne blevet udbredt til seks lande, og flere er på vej.
Topmodellen Heidi Klum gør det. Det samme gør Skuespilleren Trista Sutter fra tv-serien ?The Bachelor? og ?The Bachelorette?.De kendte vælger sutter med navn på til deres børn. Navnesutterne kommer fra Silkeborg, hvor mor til to, Pia Callesen, fik en god idé. Hun sprang i 2005 ud som iværksætter med et produkt, som hun selv havde savnet i sin hverdag, hvor børnenes sutter tit blev forbyttet i institutionen.
To og et halvt år efter sender virksomheden hver måned 50.000 sutter ud til forældre i Danmark, Sverige, Tyskland, England, Schweiz og USA. Fra næste år kommer yderligere tre europæiske lande med.?Da jeg startede, var det helt i det små, og jeg var heldig, hvis jeg kunne få ordrer nok hjem til, at de kunne komme til gravøren?, fortæller 34-årige Pia Callesen. I dag er internetfirmaet udvidet med hendes mand, administrationspersonale, pakkepiger og gravører.
Det amerikanske marked er svært at komme ind på, men kendisserne har givet produktet en god start. ?VIP?erne har syntes, det var spændende. Forskellige folk har båret os frem derovre, og det betyder utroligt meget. Det er en blåstempling af produktet, og det breder sig, fordi mange gerne vil have det samme, som de kendte?, forklarer Pia Callesen.Hun tror, at Hollywood-stjernerne er faldet for sutterne, fordi de har et unikt og personligt præg ? og er praktiske. En tur til USA har Pia Callesen endnu ikke vovet sig ud på, men det kan være, det kommer. ?Selvom jeg er forretningskvinde, er jeg også ked af at skulle væk fra børnene, så jeg håber, de kan komme med på et tidspunkt. Måske hvis vi kommer i ?Oprah?, siger Pia Callesen og griner: ?Så er lykken gjort?.
Midtjyllands Avis 12-12-2007
Sutter henrykker i Hollywood
Pia Callesen har succes med sine sutter med navne. GJESSØ: Produktet ?Navnesutten?, som er opfundet af Pia Callesen fra Gjessø, er nu også blevet en favorit blandt Hollywood-stjerner. Således er Navnesutten med i den nyeste udgave af People Magazine i munden på Heidi Klum og Seals søn Henry Samuel. Men dette er kun en af de mange sejre, den danske husmor-opfindelse har fejret i sine kun to et halvt år på banen. I september fremviste Hollywood-stjernen Trista fra TV-serien The Bachelor og the Bachelotette Navnesutter i en stor reportage i US Weekly.
De nominerede -Og ved sidste års Awards-uddeling i USA blev Navnesutten udvalgt til at være med i den glamourøse gavepakke, der blev uddelt til de nominerede, som blandt andet tæller kvinderne fra Desperate Housewifes, Keither Sutherland etc. 34-årige Pia Callesen startede Navnesutten.dk i 2005, fordi hun havde problemer med, at hendes søns sutter forsvandt og blev forbyttet i vuggestuen. Hun indkøber sutter, hvorefter der graveres navne i dem efter kundernes individuelle ønsker. At denne nye ide skulle blive en så stor succes, havde hun dog ikke i sin vildeste fantasi turdet håbe på, da ikke engang sutproducenterne troede på det. I dag er scenariet dog et helt andet, og indtil videre har Navnesutten lanceret hjemmesider i Danmark, Sverige, Tyskland, England, Schweiz og USA. - Jeg er meget stolt af, at jeg turde tage chancen med Navnesutten. Jeg satsede alle mine sparepenge, selvom der ikke var mange, der troede på min ide, siger Pia Callesen. - Grunden til, at det lykkedes for mig, er nok, at jeg troede på ideen og arbejdede hårdt for at få den til at virke, tilføjer hun, som har mere end nok at se til med to små størrelse derhjemme på to og fire år ? og en international succes-virksomhed.
Urban 11-12-2007
Suttehit i Hollywood
Den danske husmoropfindelse Navnesutten er blevet kendisdarling.
Topmodellen Heidi Klum gør det. Det samme gør Skuespilleren Trista Sutter fra tv-serien ?The Bachelor? og ?The Bachelorette?. De kendte vælger sutter med navn på til deres børn. Navnesutterne kommer fra Silkeborg, hvor mor til to, Pia Callesen, fik en god idé. Hun sprang i 2005 ud som iværksætter med et produkt, som hun selv havde savnet i sin hverdag, hvor børnenes sutter tit blev forbyttet i institutionen. To og et halvt år efter sender virksomheden hver måned 50.000 sutter ud til forældre i Danmark, Sverige, Tyskland, England, Schweiz og USA. Fra næste år kommer yderligere tre europæiske lande med. ?Da jeg startede, var det helt i det små, og jeg var heldig, hvis jeg kunne få ordrer nok hjem til, at de kunne komme til gravøren?, fortæller 34-årige Pia Callesen. I dag er internetfirmaet udvidet med hendes mand, administrationspersonale, pakkepiger og gravører.
Det amerikanske marked er svært at komme ind på, men kendisserne har givet produktet en god start. ?VIP?erne har syntes, det var spændende. Forskellige folk har båret os frem derovre, og det betyder utroligt meget. Det er en blåstempling af produktet, og det breder sig, fordi mange gerne vil have det samme, som de kendte?, forklarer Pia Callesen.Hun tror, at Hollywood-stjernerne er faldet for sutterne, fordi de har et unikt og personligt præg ? og er praktiske. En tur til USA har Pia Callesen endnu ikke vovet sig ud på, men det kan være, det kommer. ?Selvom jeg er forretningskvinde, er jeg også ked af at skulle væk fra børnene, så jeg håber, de kan komme med på et tidspunkt. Måske hvis vi kommer i ?Oprah?, siger Pia Callesen og griner: ?Så er lykken gjort?.
Kig Ind 31-01-2007
Desperate Housewifes fik dansk sut
En af overraskelserne i den goodie bag, som de nominerede ved den seneste Emmy-uddeling fik, var en danskproduceret sut med navn på! Den såkaldte Navnesut er på rekordtid blevet et hit, og Pia Callesen, der står bag Navnesutten, blev bedt om at lave nogle helt særlige sutter til de mange stjerner. Der stod f.eks. ?Hollywood Princess?, ?A star is born? og ?Future A-Lister?. Og kvinderne bag Desperate Housewifes fik nogen, hvorpå der stod ?Desperate Housebaby?, fortæller Pia.
Midtjyllands Avis 30-01-2007
Navnesutten som gave til Hollywood-strjerner
Hollywood-skuespillere får Gjessø-borgers opfindelse i gavepakke.
Gjessø: Den danske husmor-opfindelse Navnesutten har succes i en række lande. Den er bla. blevet udvalgt til at være med i den glamourøse gavepakke, der er uddelt til de Emmy Awards 2006 nominerede, som blandt andet tæller kvinderne fra Desperate Housewifes, Keifer Sutherland fra 24 timer osv. ?Jeg kunne næsten ikke tro mine egne øjne. Min Navnesut udvalgt til at være med i den mest eksklusive VIP gavepakke, der bliver uddelt til de højest nominerede ved Emmy Awards, som tæller de største skuespillere i Hollywood?, siger opfinderen af den knap to år gamle Navnesut, Pia Callesen fra Gjessø.
Trendy produkter Den omtalte gavepakke er fyldt med de mest eksklusive og trendy produkter, så man forstår godt, at Pia Callesen er stolt. Ikke engang sutproducenterne troede på hendes idé i sin tid, og den enorme succes er også kommet bag på hende selv. Hun fortæller, at mange har opsnuset succesen, og at der siden starten er dukket mange konkurrenter op - ikke kun i Danmark, men også i udlandet. ?Selvfølgelig gør det lidt ondt, at andre prøver på at gøre min opfindelse efter, men sådan er det jo med gode idéer. Jeg er bare stolt af, at det var mig, der opfandt den. Navnesutten er kommet for at blive, og det vigtigste er, at der nu eksisterer en løsning på institutionernes problemer med sutkaos, forbyttede og forsvindende sutter?, siger Pia Callesen.
Netop disse problemer i hendes søns vuggestue var grunden til, at Pia Callesen startede Navnesutten.dk. ?Når jeg kom for at hente Frederik i vuggestuen, var det oftere reglen end undtagelsen, at hans sut var forsvundet, og en andens sut var havnet i hans mund.? Det viste sig hurtigt, at problemet eksisterer overalt i verden, og derfor har Pia startet salg af Navnesutter i bla. USA, England, Sverige og Schweiz, hvor rigtig mange babyer nu går rundt med en Navnesut.
Fra 65 til 81 kr. Den personlige navnesut er smart at have i institutionen, hvor sutterne ofte havner på gulvet og ikke altid finder tilbage til den rette ejermands mund. Nu kan pædagoger og forældre se barnets navn på sutten, hvormed det daglige sutkaos mindskes.
Sutterne er godkendte kvalitetssutter, som kan købes på www.navnesutten.dk. Navnet indgraveres i sutten, så det holder kogning efter kogning, og prisen for 3 Navnesutter ligger fra 65 til 81 kr. afhængig af model. Navnesutten fås i mange forskellige modeller og farver, og der er mulighed for op til to liniers tekst på sutten.
Politiken 28-01-2007
Navnesut til Kendisser
Der findes ideer så indlysende, at man kan undre sig over, at ingen har fået dem før. For eksempel skulle man tro, at mødre ? eller for den sags skyld fædre ? der mere end én gang har rodet rundt på gulvet i vuggestuen og ledt efter deres barns sut, ville få den idé at sætte navn på sutten. Men nej, først da danske Pia Callesen for et par år siden var blevet træt af vuggestuens suttekaos, kom der gang i tingene. Hun opfandt Navnesutten, og selv om hun i starten havde svært ved at overbevise en suttefabrikant om, at det var en god idé, er Navnesutten nu blevet så populær, at der er dukket konkurrenter op både herhjemme og i udlandet. Og nu har Pia Callesens sut så nået nye højder og international berømmelse, fortæller hun i en pressemeddelelse: Navnesutten er blevet udvalgt til at være med i den glamourøse gavepakke, der er uddelt til de Emmy Awards 2006-nominerede, som bl.a. tæller kvinderne fra ?Desperate Housewifes?, Keifer Sutherland fra ?24 timer? med flere. ?Jeg kunne næsten ikke tro mine egne øjne. Min Navnesut udvalgt til at være med i den mest ekskluzive VIP-gavepakke, der bliver uddelt til de højst nominerede?, siger hun. Hvad berømthederne skal bruge sutterne til, er ikke umiddelbart gennemskueligt, men måske kan de bruges til at trøste de norminerede, som alligevel ikke vinder en Emmy. Navnesutten kan købes på www.navnesutten.dk. Tre Navnesutter ligger fra 65 til 81 kr. Afhængig af model.
Jydske Vestkysten 26-01-2007
Navnesut bliver VIP-gave
34-årige Pia Callesen fra Gjessø har succes med sin navnesut. Den er nu blevet VIP-gave til de nominerede til Emmy-priserne i USA. Opfnderen er ganske stolt. Sutten sælges via internettet i adskillelige lande, og det er en stolt opfinder, der netop har fået endnu et cadeau for sin idé: Sutten er udvalgt til at være med i den glamourøse gavepakke, de nominerede til Emmy Awards uddelingen i USA modtager. Emmy-priserne deles ud til de bedste/mest populære tv-programmer, og blandt de nominerede til en pris sås bla. Kiefer Sutherland fra ?24 timer? og skuespillerne fra ?Desperate Housewifes?. - Jeg kunne næsten ikke tro mine egne øjne, siger Pia Callesen om beskeden om, at hendes sut er ophøjet til at være en del af VIP-gaven med moderigtige ting. Pia Callesen opfandt navnesutten, da hun havde fået Frederik ? en sut med ingraveret navn, så ingen er i tvivl om, hvilket barn, der er suttens rette ejermand.
Urban 17-03-2006
Navnesutten er taget til USA
Pia Callesen opfandt Navnesutten® for at få bugt med sutkaos, forbyttede og forsvundne sutter i sin søns institution. Knapt et år efter åbningen af www.navnesutten.dk starter Pia Callesen i Gjessø salg af Navnesutter i USA. >>Vores familie i USA spurgte, om amerikanerne ikke også skulle have min opfindelse, så 1. marts slog Navnesutten dørene op for sin amerikanske netbutik www.mypacifier.com,<< siger Pia Callesen. >>Jeg håber, at amerikanerne tager lige så godt imod Navnesuttensom danskerne og svenskerne har gjort<<. Flere end 10.000 Navnesutter havner i danske og svenske barnemunde hver måned.
TV2 Nyhederne 16-03-2006
Navnesutten
I dag står der en kvinde bage hver tredje danske virksomhed, men de kunne stå bag endnu flere, for de har nemlig mindst lige så mange forretningsidéer som mændene. ?Det her er ganske enkelt en god forretning?. ?I Danmark sælger vi mere end 10.000 Navnesutter om måneden? udtaler Pia Callesen, som sælger sutter med indgraverede navne på Internettet. ?Det er blevet et kæmpe hit, og det er jeg rigtig glad for?. Knap et år efter åbningen har Pia Callesen sat sig på det danske og svenske marked, og flere er på vej. ?Mit ønske er, at virksomheden ekspanderer til udlandet, og den 1. marts startede vi op i USA?. Pia Callesen er en af de 5000 kvinder, der hvert år starter virksomhed i Danmark, men der burde være mange flere. ?De er langt hen ad vejen meget bedre funderede end mænd. De har undersøgt tingene, og de har en stor faglighed?, udtaler Mogens Thomsen fra Center for Virksomhedsstart og Vækst. ?Kvinderne tegnede sig i 2001 for 31,8% af alle nystartede virksomheder, og sådan har det været i mange år. Men faktisk går kvinder rundt med ligeså mange idéer til firmaer som mændene. Faktisk er 50% af de personer, der kommer for at få vejledning, kvinder?. Pia Callesens mand er gået med ind i firmaet, og hun er selv gået på barsel, for familielivet betyder meget. ?Et af hovedkriterierne for, at jeg startede virksomheden var, at jeg skulle have mere tid til min søn. I dagens Danmark arbejder man fra 8-16, og så henter man sit barn mellem 16.30 og 17, og det var bare ikke holdbart for mig?, siger Pia Callesen. ?Kvinder har en mani med at tænke rigtig meget over tingene, og samtidig har de også andre lyster i deres liv end det at drive virksomhed?, udtaler Mogens Thomsen. ?Tror du, man skal være en bestemt type kvinde for at starte virksomhed i Danmark?? ?Nej, jeg tror, det handler om, at man har en god idé, som man brænder for, og at man tør tage skridtet for at realisere sin drøm, udtaler Pia Callesen.
Urban 21-02-2006
Navnesutter er blevet en levevej
Forbyttede sutter i sønnens børnehave fik Pia Callesen til at springe ud som selvstændig. Mange tvivlede på ideen, men nu sælger hun 12.000 sutter med navn på om måneden. Gjessø - Babyalarmen på det lange pakkebord skratter. Emma på fem måneder er urolig, men mor, Pia Callesen, fortsætter med at fortælle begejstret om sit andet 'barn' - netbutikken Navnesutten.dk. >>Det er så fedt. Jeg nyder hver eneste dag,<< siger den 32-årige iværksætter. Kasser med sutter i alfabetisk order hober sig op i den lejede bygning i Gjessø ved Silkeborg, hvor firmaet holder til. Pia Callesen, der er cand. merc. i kommunikation, har altid drømt om at blive selvstændig, men manglede den gode ide. Den fik hun i sommeren 2004, da sønne Frederik på nu to et halvt år startede i vuggestue. >>Jeg blev irriteret over, at han altid sad med en andens sut i munden, når jeg hentede ham.<< Det fik Pia Callesen til at undersøge mulighederne for at producere sutter med navne på. >>Det hårdeste var, at der var mange i erhvervslivet, som ikke troede på ideen.<< Efter mange frustrationer lykkedes det at finde en holdbar produktionsmetode, så sutterne kunne holde til at blive skoldet. Hun lånte lånte 30.000 kr. af svigerforældrene, satsede selv 40.000 af sine sparekroner or åbende butikken i april sidste år. >>Men det var med rystende hænder. Dagen før åbningsreceptionen spurgte jeg min mand, om vi ikke bare skulle droppe det hele<< fortæller Pia Callesen. Heldigvis bevarede hun troen, og i dag kan hun leve af sutterne. Hendes mand, der er it-ingeniør, fungerer som direktør, mens Pia Callesen er gået på barsel. Tre pakkepiger hjælper med at skippe 12.000 sutter afsted hver måned til små skrighalse i hele Norden. Navnesutten er åbnet i sverige og et tredje land bliver føjet til 1. marts.
Hendes Verden 01-01-2006
Kvindelige iværksættere
Pia Callesen drømte i mange år om at blive selvstændig, men manglede den rigtige idé. Da den endelig kom, stod hun fast, selv om mange tvivlede på hendes koncept med at sælge sutter med navn på. >>Det holder ikke<<, lød reaktionen gentagne gange, da Pia Callesen for et års tid siden kontaktede mulige leverandører til sit firma, der skulle sælge sutter med navn på. Men skeptikerne tog fejl. Siden Pia lancerede internetfirmaet Navnesutten den 11. april 2005, er salget boomet. Det, hun troede skulle være et fritidsfirma, er blevet hendes levevej, og hun er i gang med at udvide til både Sverige og Tyskland. For hende var omverdenens skepsis den største barriere i forhold til at blive iværksætter. Selv om både den nærmeste familie og vennekredsen troede på hendes ide, nagede usikkerheden alligevel i maven, når hun gang på gang stødte ind i erhvervsfolk, der tvivlede på hendes koncept. - Når man er usikker og skal skyde både penge og tid ind i et firma, vil man gerne have, at andre mennesker tror på det. Derfor har det været svært, at der var så mange, der ikke troede på min ide. Selv sutteproducenten tvivlede, men han har efterfølgende givet mig en undskyldning, siger Pia, der råder andre iværksættere til at holde fast, hvis deres fornemmelse i maven fortæller dem, at ideen er rigtig. - Du skal turde tro på din egen ide. Jeg vidste, der var et behov og følte, at jeg var nødt til at tage chancen og gå videre med ideen. Ellers risikerede jeg at stå om nogle år og ærgre mig, fordi en anden gjorde det. Men jeg kan godt forstå, at mange springer fra at starte egen virksomhed, for man kan aldrig være helt sikker på, at det vil holde. 32-årige Pia er uddannet cand.ling.merc. og gift med Søren, der er uddannet it-ingeniør. Sammen har de Frederik på to år og Emma på to måneder. Drømmen om at blive selvstændig har hun haft i mange år, men hun manglede den helt rigtige ide. Den fik hun i sommeren 2004. Hun havde lige hentet Frederik i vuggestuen, og mens hun trillede barnevognen hjemad, ærgrede hun sig over det evindelige suttekaos i institutionen. Børnenes sutter blev tit forbyttet, og udover det var irriterende at få et andet barns sut med hjem, indebar det også en smitterisiko. I butikkerne havde hun ledt forgæves efter sutter med navne, og løsningen med at skrive navnet med tusch på sutten var både grim og uholdbar. Tuschen forsvandt nemlig under kogning, og så kom ideen med at lave sutterne selv. Næste dag købte jeg domænet >>Navnesutten<< og gik i gang med at udvikle virksomheden. 60 babyer til reception. Fra begyndelsen var suttevirksomheden tænkt som en fritidsbeskæftigelse. Men da Pia efter barselsorloven skulle tilbage til jobbet som projektkoordinator i en århusiansk virksomhed, havde chefen ansat barselsvikaren og havde ikke rigtig noget at tilbyde hende. Efter halvanden måned opgav hun at kæmpe mod den utålelige situation og blev fritstillet med tre måneders løn. Det blev springbrættet til et liv som selvstændig på fuld tid. - Jeg aner ikke, om jeg havde turdet tage springet, hvis jeg ikke havde stået i den situation. Hendes it-kyndige mand stod for at udvikle hjemmesiden, og med en opsparing på 30.000 kroner og et tilsvarende lån fra svigerforældrene var Pia i april 2005 klar til at lancere sin sutte-butik på nettet. Efter råd fra vejlederen hos VirksomhedsStart og Vækst i Århus sørgede hun for at markere åbningen af netbutikken med et brag. Hun udstyrede 60 babyer med personlige navnesutter og inviterede dem, deres forældre og pressen til reception i en restaurant i Århus ud fra devisen om, at presseomtale er gratis og mere troværdig end annoncer. - Jeg vidste, at det er svært at få mediernes opmærksomhed, derfor var jeg nødt til at være lidt anderledes, siger Pia, der fik bonus for sin indsats i form af omtale i både lokale og landsdækkende medier. Succesen skræmmer lidt. I dag er Pia blevet mor for anden gang, og ægtefællen Søren er kommet på lønningslisten i Navnesutten, der i dag sælger omkring 10.000 sutter om måneden. - Søren er ansat som adm. direktør i min barselsorlov. Det griner vi en del af, siger Pia, der stadig har lidt svært ved at forstå, at hendes drøm om selvstændig virksomhed nu er en realitet. Firmaet og dets lager af sutter lægger beslag på en af stuerne i parrets lejede villa i landsbyen Gjessø ved Silkeborg. Drømmen er på sigt at kunne købe et hus, hvor virksomheden kan indrettes i en sidebygning. Selv om livet som iværksætter indtil videre har betydet arbejdsdage, der sjældent slutter før klokken 22, og usikkerhed omkring økonomi og fremtiden, opvejes ulemperne klart af fordelene, mener Pia. - At være selvstændig giver friheden til selv at bestemme, hvornår du vil arbejde i løbet af dagen. Jeg kan hente Frederik i vuggestuen klokken halv tre og være sammen med ham, indtil han skal i seng. Samtidig brænder jeg for mit firma. Det er mit lille barn, og jeg er stolt, når jeg ser, at nogen bruger mine sutter.
BT 30-10-2005
Idéen kom da sutten forsvandt
>>Min mand og jeg har altid sagt, at vi ville prioritere det højt, når vi fik børn. Jeg frygtede at skulle tilbage til mit otte-til-fire job efter barsel, fordi det ville betyde lange dage i institution for vores dreng. Det er den største fordel ved at have netbutikken, at vi kan arbejde så fleksibelt. Jeg kan hente min søn tidligt om eftermiddagen i vuggestuen - til gengæld arbejder jeg meget om aftenen, << siger Pia Callesen, der er uddannet cand.ling.merc. Hun er indehaver af netbutiken >>navnesutten.dk<<, der sælger sutter med navn indgraveret. Idéen kom, da sønnen Frederik begyndte i vuggestue sidste sommer - og næsten hver dag havde en anden sut med hjem end sin egen. >>Jeg prøvede at skrive navn på hans sutter og sætte navneskilt på, men ingen af delene holdt i længden. Så fik jeg idéen til at få indgraveret - og tænkte, at der måtte være behov , << siger Pia Callesen. Efter 10 måneders forarbejde med at udvikle og få godkendt sit produkt og opbygge netbutikken, åbende www.navnesutten.dk i foråret. Forretningen sælger i dag 10.000 sutter om måneden til danskere, der også er trætte af forbyttede sutter. >>Jeg har gjort meget ud af markedsføringen og tænkt i, hvem der kunne hjælpe mig med at sprede budskabet, og det har kunnet betale sig, << siger Pia Callesen, der bl.a. tog kontakt til sundhedsplejersker og institutioner overalt i landet. Det har betydet, at de flere steder er med til at slå et slag for navnesutterne og anbefaler dem til forældre. Pia Callesen har selv lagt en opsparing på 40.000 kr. og dertil lånt 30.000 kr. af sine svigerforældre til netbutikken. Hendes mand er IT-ingeniør, og han har stået for den tekniske løsning og er i efteråret gået ind i firmaet på fuld tid. Senest er de begyndt at sælge sutter til Sverige, Grønland og Færøerne - og har planer om at forsøge sig på det tyske marked. Det er nednu en fordel ved at have buti på nettet: >>Du kan ekspandere ubegrænset<< siger Pia Callesen.
Jyllands-Posten 05-10-2005
Børnenes helt egne sutter
For et halvt år siden brugte Pia Callesen hele sin opsparing på sutter. I dag kan hun leve af den idé, som hun fik, da hun havde været irriteret længe nok over, at sønnen sad med andre børns sut i munden. Da jeg stod med de 50.000 i hånden overvejede jeg at droppe det hele. Det siger 32-årige Pia Callesen, der for et år siden brugte hele sin opsparing på sutter. Lyserøde, lyseblå, hvide?For hun havde fået en god idé. >>Det irriterede mig, at min søn altid sad med et andet barns sut i munden, når jeg kom for at hente ham i vuggestuen<<.Pia Callesen prøvede at sætte mærkater på sutterne, og hun skrev på dem med tusch. Men intet hjalp. Både mærkaterne og tuschen gik af, når sutterne blev kogt. Da hendes søn Frederik havde gået i vuggestuen i to uger, besluttede Pia Callesen sig for, at der skulle findes en løsning på problemet.Så hun købte domænet www.navnesutten.dk. Men hun manglede stadigvæk at finde ud af, hvordan man kunne få skrevet navne på sutterne, så det holdt til både kogning og daglig brug. >>Hver gang jeg fik sutter tilbage fra indgravering, tryk og lignende, håbede og troede jeg på, at denne gang måtte det lykkes. Og da det endelig lykkedes, troede jeg ikke på, at det ville holde. Jeg blev ved med at skolde og kratte i graveringen med en kniv<<, fortæller Pia Callesen og griner. Langs væggen i kontoret står en reol med kasser med bogstaver på. I kasserne ligger der der sutter. Hver sut har indgraveret et navn som for eksempel "Lille Skat", "Luna er cool". Da jeg blev sikker på, at graveringen kunne holde til skoldning og brug, blev jeg bange, indrømmer Pia Callesen. Pludseligt var det alvor. Et kort øjeblik kunne jeg slet ikke overskue, at jeg skulle til at leve af at sælge sutter med navn, siger Pia Callesen. Men hun holdt ved. Lånte flere penge af sine svigerforældre. Den 32-årige Pia Callesen er uddannet i kommunikation fra Handelshøjskolen og vidste derfor, hvor vigtig reklame er for at få en lille virksomhed op at køre. Derfor åbnede hun salget af Navnesutter med en kæmpe reception, hvor hun inviterede mere end 60 babyer - og deres forældre - til god mad og hygge, og samtidig sørgede hun for, at hver baby fik en sut med indgraveret navn med hjem. <> I dag sælger Pia Callesen cirka 2000 Navnesutter om ugen, og hun er også begyndt at sælge Navnesutterne i Sverige. <>Forklarer hun. Derfor kontaktede Pia Callesen allerede fra begyndelsen VirksomhedsStart og Vækst som hjalp hende i opstartsfasen samt til senere hen at få kontakt til en mentor. >>Men det allervigtigste for mig var at få mere tid til min søn. Det var hårdt at være væk fra ham fra 8-16 hver dag, og i dag har vi meget mere tid sammen. Jeg arbejder ofte om aftenen, når min søn er lagt i seng, men i dagligdagen giver det os meget mere tid sammen.<< Når Pia Callesen fortæller om forretningen stråler hun nærmest. Ingen tvivl om at hun er stolt af den lille virksomhed. Hendes runde gravide mave buler fint under blusen. >>Jeg kan slet ikke overskue, at der kun er tre uger, til at jeg skal føde, men heldigvis overtager min mand Søren forretningen, mens jeg er på barsel, og da kontoret ligger i stuen i det hus, de bor i, bliver det nok svært for Pia Callesen at holde sig væk.
Foreldre & Barn 01-10-2005
Feil smokk?
Hender det at ungen din kommer med en annens smokk i munnen? Eller bliver smokken stadig sporløst borte? En dansk småbarnsmor fant ut at hun ville gjøre noe med smokkekaoset. Løsningen ble en kvalitetssmokk med inngravert navn. Personlige smokker kan bestilles på www.navnesutten.dk
Med Rundt 26-09-2005
Opfindelser og andre gode ideer
De fleste ideer fødes af oplevelser i hverdagen, som skaber undren eller irritation. Det gælder for eksempel for Pia Callesen, der gik på jagt i butikkerne efter sutter med navn på, da hendes søn startede i vuggestue. Butikkerne havde ikke den type sutter og anbefalede hende at skrive sit barns navn på sutten med en tusch. Det fik hende til at opfinde Navnesutten, som er en sut med barnets navn påtrykt. Formålet er at undgå, at barnets sut havner i den forkerte mund eller bliver forbyttet. Læs mere på www.navnesutten.dk
Hjemmet 01-08-2005
Hjemmets Nettips
Alle forældre har prøvet det. Man leder efter sutten - endelig finder man den - men er det nu også lille pus's sut? Det problem er der en ung mor, der har fundet en løsning på. På hendes hjemmeside kan du bestille en hel flok nye sutter med dit barns navn på. Så skulle det problem være ude af verden.
Vores Børn 01-07-2005
Navnesutten - Den helt personlige
Kender du det med, at dit barns sut bliver væk eller havner i et andet barns mund med dertilhørende bakterier? Måske har du forsøgt at holde bare en lille smule styr på sutterne ved at skrive juniors navn på dem eller klæbe en navnelabel på? Blot for at erkende, at ingen af delene holder til at blive kogt. Præcis det blev Pia Callesen så træt af, at hun gik på udkig efter en sut med indgraveret navn - uden held. Så måtte hun selv skabe sådan en sut. Det har resulteret i, at alle forældre i dag kan købe en helt personlig navnesut gennem hjemmesiden: www.navnesutten.dk. Prisen for tre sutter er 65 kr.
Familie Journalen 20-06-2005
Personlig sut
Pia Callesen var træt af, at hendes søns sut altid blev væk i vuggestuen. Derfor lavede hun firmaet >>Navnesutten<<, der på bestilling indgraverer navne på danske kvalitetssutter (godkendt af Dansk Varefakta Nævn) og sælger dem for 65 kr. + porto for tre stk. (fås i flere modeller og farver). Indgraveringen gør, at sutten kan koges, uden at navnet forsvinder. Læs mere på www.navnesutten.dk
Hjemmet 13-06-2005
Styr på sutten
Forbyttede sutter er et velkendt problem i vuggestuer og andre steder, og Pia Callesen blev træt af, at hendes nu 1?-årige søn Frederik ofte kom hjem med en forkert sut i munden. Da hun ikke kunne finde nogen effektiv løsning, tog hun sagen i egen hånd og fik startet en produktion af sutter med barnets navn indgraveret. Nu har den 32-årige sproglige cand. ling. merc. åbnet en hjemmeside, www.navnesutten.dk, med salg af de personlige sutter, så der er styr på tingene, når hun til oktober skal være mor igen.
Ude og Hjemme 08-06-2005
Slut med sutkaos
32-årige Pia Callesen fra Gjessø lidt uden for Silkeborg i Midtjylland fik for nogle måneder siden en rigtig god idé, som egentlig burde være indlysende. Men da hun undersøgte sagen, var der ikke andre, der havde tænkt så langt før. -Når jeg kom for at hente min lille søn, Frederik, i vuggesten, var hans sut næsten altid forsvundet, og han sad med en anden i munden. Jeg ved godt, det kan være svært for pædagogerne at holde styr på sutterne, men det er altså ikke særlig hygiejnisk, siger Pia, der er gift med Søren Aasberg, 30. (Søren er IT-ingeniør og har stået for udviklingen af den webshop, hvorfra Pia sælger sine Navnesutter: www.navnesutten.dk). Hun forsøgte først at skrive Frederiks navn med tusch på hans sutter og senere at klistre små mærkater på. -Men de faldt jo bare af, så det var meget besværligt, fortæller Pia. I stedet gik hun på jagt efter sutter med indgraverede navne. Men de fandtes ikke i handelen. -Det undrede mig, at der ikke var nogen, der var kommet på den tanke, så jeg besluttede at udvikle idéen, så jeg kunne tilbyde den til andre forældre, forklarer Pia. Og efter lang tids søgen fandt hun en egnet sut til formålet. -Det skulle være en kvalitetssut, som samtidig var velegnet til indgravering, forklarer Pia, der er uddannet cand. ling. merc. fra Handelshøjskolen i Århus. I sit speciale skrev hun om Internettets mange muligheder. Og netop Internettet har allerede gjort Pias Navnesutter til en kæmpe succes. Vi solgte ca. 1000 sutter den første uge, og succesen fortsætter, siger Pia med et stort smil. -Jeg havde slet ikke regnet med, at det ville gå så hurtigt, men der er åbenbart et stort behov, siger Pia. Hun har med sin opfindelse realiseret en gammel drøm. -Jeg har haft iværksætterdrømmen i mange år - men ikke den rigtige idé, forklarer Pia. Den har hun tilsyneladende fået nu, og det har givet hende blod på tanden. I hendes butik kan man nu også købe et Navnestempel til mærkning af børnenes tøj. -Jeg håber, at jeg hen ad vejen får endnu flere gode idéer, der kan gøre hverdagen lidt nemmere for os forældre, siger den jyske opfinder.
BT 04-06-2005
Det er min sut
Jysk mor til - snart - to børn har succes med at sælge sutter med Navne på over nettet. Den 32-årige Pia Callesen fra landsbyen Gjessø ved Silkeborg er ved at få sat en stopper for det daglige sutkaos, der eksisterer i landets vuggestuer, hos dagplejemødre eller i hjemmene. Hun er begyndt at sælge sutter med navne på, og idéen er egentlig ligetil: enhver sut skal have et navn på, så man ved, hvem sutten tilhører. Så kan man forhindre de forbytninger, som hurtigt sker, når de små smider rundt med sutterne. Salget sker på Internettet, og det er blevet en stor succes. Pia Callesen har solgt mellem 700 og 1000 sutter hver uge siden hun satte det hele i gang i starten af april. Pia skal nu også i gang med at sælger sutter med navn i Sverige og Tyskland. >>Jeg fik idéen sidste sommer. Når jeg kom for at hente min søn Frederik i vuggestuen i Århus, var det oftere reglen end undtagelsen, at hans sut var forsvundet, og at en andens sut var havnet i hans mund,<< fortæller Pia Callesen. Hun er uddannet cand. ling. merc. og er gravid med nummer to med sin mand Søren. Pia Callesen syntes langt fra, at det var ideelt, når Frederik kom hjem med andre børns sutter i munden. Sutterne overfører smitte, og hvad nytter det så, at mor er nok så omhyggelig med at koge sutterne hver dag?I første omgang forsøgte Pia at løse problemet ved at skrive navnet med tusch på sutten eller at sætte små mærkesedler på, men det var ikke ideelt, og så gik hun ellers selv i gang?Sutten er godkendt af Dansk Varefakta Nævn og produceres af Tolico i Esbjerg. En gravør graverer navnene i sutterne. Hun har allerede et lager med de mest almindelig navne og følger opmærksomt navnenes top 30. >>Det hele er gået så hurtigt, at jeg faktisk regner med, at Navnesutterne kan blive en levevej for mig. Jeg har desværre ikke kunnet få patent på mine Navnesutter, og jeg ved, at der f.eks. er folk i Australien, som vil prøve at gå mig i bedene. Efter at salget så småt er gået i gang i Sverige og Tyskland, er det min plan at sælge sutterne i England og Spanien. -Ja, der er jo faktisk uanede muligheder,<< siger Pia Callesen.
JydskeVestkysten 03-06-2005
Stor succes med navne på sutter
I fremtiden vil julemanden kunne se præcis, hvilke børn der har ofret deres sutter og hængt dem på juletræet. I hvert fald hvis det står til Pia Callesen fra Bolderslev. Hun bor nu i nærheden af Silkeborg, i Gjessø, hvorfra hun driver et lille nethandelsfirma, der har specialiseret sig i at sælger sutter med indgraveret navn. Det går rigtig godt. Så godt at hun i løbet af kort tid åbner for en tilsvarende nethandel af Navnesutter i både Sverige og Tyskland. Pia Callesen er datter af Thorkil og Bente Callesen fra Bolderslev. Den 32-årige sønderjyde er uddannet cand. ling. merc. og har studeret først i Sønderborg og senere i Århus. Hun blev færdig for tre år siden, og for 1? år siden blev hun mor til Frederik, som hun har sammen med sin mand Søren. -Allerede 14 dage efter at Frederik var begyndt i vuggestuen, så jeg problemet med sutterne. De blev tabt og forbyttet med risiko for, at børnene smittede hinanden, og jeg tænkte: jeg må gøre noget, siger Pia Callesen. Hun ledte forgæves efter sutter med holdbare navne i forretningerne. Navne skrevet med tusch holder ikke til at blive kogt. Hun fandt ikke, hvad hun søgte og gik så selv i gang. Det gik godt fra dag et, og vi sælger mellem 700 og 1000 Navnesutter om ugen, siger Pia Callesen. Hun tilføjer, at pædagoger er blandt dem, der giver hendes firma den bedste reklame: -de kender til problemet med sutter uden navn, lyder det. Forældrene hjemme i Bolderslev er stolte over hendes succes. Manden Søren også. -Han kommer fra Herning, og vi har lejet et hus i en landsby ved Silkeborg. Gjessø er mindre end Bolderslev, men den har samme charme. Vi kender hinanden, hilser på hinanden og værner om hinanden, siger iværksætteren med glæde i stemmen. Hun er i øvrigt gravid i femte måned - hvad skal der stå på sutten til dit barn nummer to? -Ha, ha. Emma, sandsynligvis, hvis det bliver en pige, og måske Oliver hvis det bliver en dreng.
Silkeborg TV 02-06-2005
Navnesutten
En speciel sut er gået hen og blevet en stor erhvervssucces for en kvinde fra Silkeborg. Som vi fortalte i radioen for nylig, så har Pia Callesen opfundet noget, som hun kalder Navnesutten, der såmænd bare er en ganske almindelig sut med barnets navn på. Men det har hurtigt vist sig, at den opfylder et stort behov hos mange forældre, der er trætte af, at deres børns sutter forsvinder i vuggestuen eller havner i munden på et forkert barn. >>Navnesutten.dk er min internetbutik, hvorfra jeg sælger sutter med navn.<< I løbet af de første 1? måned har Pia Callesen solgt mellem 700 og 1000 Navnesutter om ugen, og næste måned starter hun internetsalg og i Sverige og derefter i Tyskland, England og Spanien. >>Navnesutten er en sut, hvor barnets navn bliver indgraveret. Sutten er produceret af Danmarks største sutproducent og godkendt af Dansk Varefakta Nævn. Jeg fik idéen til Navnesutten, da min søn Frederik startede i vuggestue. Når mange sutbrugende børn er samlet på et sted, sker det ofte, at sutterne bliver forbyttede eller at de simpelthen ender med hinandens sutter i munden. Og da jeg så spurgte pædagogerne, hvad jeg skulle gøre for at forhindre, at det skete igen, mente de, at jeg enten skulle skrive hans navn på sutten med tusch eller påklæbe et navneskilt, men det holdt ikke til kogning. Derfor tænkte jeg, der må gøres noget. Ca. et halvt år senere stod jeg med det færdige produkt Navnesutten.
Vi Forældre 01-06-2005
Slut med suttebytteri
Har du prøvet at få junior hjem fra vuggestue med legekammeratens sut og dertilhørende bakterier i munden? Det har Pia Callesen prøvet et utal af gange. Hun er mor til Frederik og godt træt af, at sønnikes sutter altid forsvandt i vuggestuen. Derfor fik hun idéen til at lave en personlig Navnesut. Som tænkt så gjort, og nu er handlen af Navnesutter en realitet. Sutterne kan rekvireres på www.navnesutten.dk og er godkendte, danske kvalitetssutter. Barnets navn bliver indgraveret i sutten, så det holder til kogning. -Nu kan pædagoger og forældre se barnets navn på sutten, og ud over at undgå det daglige suttekaos mindsker Navnesutten også risikoen for spredning af bakterier, siger Pia Callesen.
Jyllands-Posten 27-05-2005
God start for Navnesut
God start for navnesut. Internetbutikken, der handler med navnesutter, er kommet godt fra start. Firmaets stifter Pia Callesen oplyser, at hun i løbet af de første seks uger har solgt 700-1000 sutter om ugen, og i næste måned begynder at sælge sutten på internettet i Sverige, hvorefter følger Tyskland og England. »Forældre og pædagoger har meldt tilbage, at de er begejstrede for Navnesutten, og flere vuggestuer har ringet og bedt om informationsmateriale, som de kan hænge op, så forældrene kan læse om Navnesutten. For at komme så godt fra start i England som overhovedet muligt har jeg indgået et samarbejde med to studerende fra Handelshøjskolen i Århus, som er ved at skrive speciale om Navnesuttens indtog på det engelske marked,« fortæller Pia Callesen, som dog tilføjer, at hun endnu ikke kan leve af salget, men håber, at det bliver tilfældet, når salget i udlandet indledes.
Urban 27-05-2005
Salg i sutter med navne på
Mere end 5000 Navnesutter har fundet en barnemund siden 11. april i år. Idemageren, Pia Callesen udvider nu forretningen til Sverrige, England og Tyskland. Det var irritation over at finde sit barn med en fremmed sut i munden, der fik 32-årrige Pia Callesen til at lave sutter med navn. Den idé er siden april blevet solgt i 5000 eksemplarer, og nu skal de have glæde af Navnesutten, som den hedder i folkemunde, i Sverige, England og Tyskland. >>Enten var min søns sut væk, eller også havde han fået en andens. Jeg ville købe en sut med hans navn på, men det fandtes ikke,<< fortæller Pia Callesen, der fik idéen til Navnesutten i sin søns vuggestue. Lige nu står der Laust, Urban eller Astrid, men om kort tid bliver de Holte-producerede sutter også graveret med navne som Detlef, Svea eller Stefan. >>Siden jeg begyndte 11. april, har jeg solgt over 1000 sutter om ugen. Jeg har været nødt til at få hjælp fra mine forældre og svigerforældre, men lige nu tænker jeg udvid, udvid,<< fortæller Pia Callesen, der er mor til Frederik på 1? år og gravid i 5. måned. Den mest almindelige indgravering i sutten er naturligt nok barnets navn, men hun er også stødt på alternativer.<< Sutten er godkendt af Dansk Varefakta.
MetroXpress 27-05-2005
Navnesut er en kæmpe succes
En sut med navn er blevet en så oplagt og alligevel uventet succes, at virksomheden nu breder sig i en række lande. Pia Callesen fra Silkeborg var træt af, at hendes søn Frederik jævnligt fik byttet sutter med de andre i vuggestuen. Forsøg på at skrive hans navn med tusch eller klæbe en label på sutten holdt ikke til den obligatoriske kogning. I stedet ledte hun efter en sut med navn på, fandt den aldrig - og opfandt den så selv. Det er blevet til virksomheden Navnesutten, som på kort tid er blevet en uventet succes. >>Jeg sælger 800-1000 Navnesutter om ugen, det er nærmest, hvad jeg havde forventet at sælge om ugen efter et år,<< siger Pia Callesen. Metoden er simpel. Man bestiller tre eller seks sutter med barnets navn, og så kommer de med posten kort tid efter. >>Det er både forældre og bedsteforældre, der bestiller. Navnesutterne bliver også brugt som dåbsgave. De fleste forældre er glade for, at det er lettere at holde styr på børnenes sutter. Det er også en smittekilde mindre, når de ikke bytter sutter,<< siger Pia Callesen. Endnu kan hun ikke leve på fuld tid af Navnesutten. >> Men om 14 dage åbner jeg en afdeling i Sverige, og derefter følger Tyskland og England. Og så kan det forhåbentlig være en levevej,<< siger hun.
TV2 Østjylland 26-05-2005
Erhvervseventyr i Silkeborg
En kvinde fra Silkeborg har fundet på den idé at sælge sutter med børnenes navne på. Det har vist sig at være en bragende succes, der nu er på vej ud i Europa. Tvillingerne Louise og Natalia på 14 måneder har hver deres sut med navn på. En opfindelse deres forældre sætter pris på. >>Den store fordel er helt klart, når de er i institution, for så kan pædagogerne kende forskel på, hvis der er vores, og hvis der tilhører de andre børn<<, udtaler Ea Dyrbye, mor til Louise og Natalia. Kvinden bag Navnesutten hedder Pia Callesen. På kun godt to måneder er salget af Navnesutterne gået hen og blevet en bragende succes, og hun er overrasket, >>Jeg er rigtig glad, fordi jeg havde ikke regnet med lige fra dag et at sælge så mange sutter<<. Fra næsten dag et har hun solgt 1000 sutter om ugen, og nu udvider hun Internetsalget til Sverige, Tyskland, Østrig, England og Spanien. >>Jeg har altid gået og haft en masse idéer men fra at få idéen til at realisere den, den vej er lang. Havde jeg ikke fået denne her utrolige støtte fra Center for Virksomhedsstart og Vækst, så var jeg sandsynligvis ikke nået så langt så hurtigt<<. På Virksomhedsstart o Vækst er de fulde af lovord. Virksomhedskonsulent Mogens Thomsen har vejledt Pia Callesen og mener, hun har den rigtige indstilling. >>Pia har været i stand til at gribe alle de muligheder, som er kommet til hende, og det er bla. noget, der kendetegner en god iværksætter. At hun er i stand til at gribe og handle ud fra de råd og den vejledning, som jeg f.eks. er kommet med>>. Indtil videre har Pia Callesen drevet virksomheden alene og hjemmefra men håber at omsætningen snart stiger så meget, at hun kan ansætte en medarbejder. >>Hvis jeg kommer op på at sælge 5000 Navnesutter om ugen, skal jeg helt klart til at overveje at få en pakkedame<<. Tilbage hos tvillingerne er der styr på sutterne, og forældrene kan kun anbefale Navnesutten. Pia Callesen kan endnu ikke leve af at sælge Navnesutter, men håber at det vil ske inden så længe.
Frederiksborg Amts Avis 30-04-2005
Så er det snart slut med sutkaos
Birkerød: Er der nogen, der ved, hvor Christians sut er henne? Alle kender til problemet med, at børnenes sutter bliver væk eller havner i et andet barns mund med dertilhørende bakterier. I mange år har man forsøgt at holde styr på dette sutkaos ved at skrive barnets navn på dem eller påklæbe et navneskilt, men ingen af delene holder til at blive kogt, og efter et par kogninger er tuschen falmet eller skiltet faldet af. Det skal Navnesutten nu råde bod på. Den personlige navnesut er smart at have i institutionen, hvor sutterne ofte havner på gulvet og ikke altid finder tilbage til den rette ejermands mund. -Når jeg kom for at hente Frederik i vuggestuen var det oftere reglen end undtagelsen, at en andens sut var havnet i hans mund?, fortæller indehaver af Navnesutten.dk, Pia Callesen, der fortsætter: -Derfor gik jeg på udkig efter en sut med navn, men i alle butikker var svaret det samme, at jeg skulle købe en tusch og skrive navnet på sutten. Derfor besluttede jeg mig for, at det for alle forældre skulle være muligt at købe en kvalitetssut med deres barns navn indgraveret, så det ud over at se flot ud også holder til kogning. Den 8. april slog Navnesutten.dk dørene op ved en stor reception i Århus. Sutterne er danske kvalitetssutter godkendt af Dansk Varefakta Nævn, og interesserede kan købe Navnesutten på www.navnesutten.dk. Navnesutten fås i anatomisk eller rund variant i flere forskellige drenge- og pigefarver med enten udadvendt eller indadvendt skjold. Der er mulighed for op til to liniers tekst på Navnesutten.
Midtjyllands Avis 16-04-2005
Mor fra Gjessø opfandt Navnesutten
Pia Callesen var træt af at se sin Frederik med et andet barns sut i munden, når hun hentede ham i vuggestuen i Århus, hvor de boede. -Vi forældre prøvede på alle mulige måder at mærke børnenes sutter. Vi satte skilte på dem, skrev på dem med sprittusch eller lavede ridser i dem, fortæller hun. Og det hjalp selvfølgelig et stykke hen ad vejen. Men Pia Callesen syntes, at det også godt måtte se lidt nydeligt ud. -Og så gik jeg på jagt efter en sut med navn, fortæller hun. Men det havde hun ikke meget held med. -Jeg tænkte, at det kunne simpelthen ikke passe, at det ikke var opfundet. Men så må jeg jo gøre det, og så begyndte jeg at kime forskellige sutproducenter ned for at høre, om de havde sutter, der egnede sig til, at man indgraverede navn i dem, fortæller Pia Callesen. -Det skulle være kvalitetssutter og nogle, som størstedelen af den danske befolkning bruger, tilføjer hun, som fik sutterne sendt til sin bopæl i Gjessø, hvor hun var flyttet til. Pia Callesen sendte herefter sutterne videre til en gravør, som hun havde fundet frem til. -Og til sidst fandt vi på en løsning som så rigtig godt ud, fortæller hun. Hun sælger nu sutterne fra sin nye internetbutik, som har adressen www.navnesutten.dk. Den åbnede i mandags. -Og siden er det gået slag i slag, fortæller Pia Callesen. På internetsiden kan man vælge mellem anatomiske og runde sutter i flere farver. På siden er det muligt at skrive sit barns navn og på skærmen se, hvordan det vil komme til at se ud på sutten. Og det er ingen hindring, at navnet er langt. -Hvis man har et meget langt navn, bliver bogstaverne skubbet sammen under graveringsprocessen, så de kan være der. Og der er også plads til to linier på sutten, hvis der er behov for det, fortæller Pia Callesen. Ifølge Pia Callesen er der stor interesse for sutterne. -Både forældre og pædagoger skriver til mig, at idéen er genial. Det gør pædagogernes hverdag nemmere, at de med det samme kan se, hvis sut der er hvis, og der er institutioner, der har ringet og bedt om informationsmateriale, som de kan vise til forældrene. Der er også forældre, der tager informationsmateriale med ud til institutionerne, fortæller Pia Callesen, som er overrasket over, hvor hurtigt det hele er gået. Hun er uddannet cand. ling. merc. og venter sit andet barn. Frederik er nu 1? år gammel, og familien har boet i Gjessø i tre måneder. Pia Callesen har med www.navnesutten.dk realiseret en gammel drøm. -Jeg har gået med iværksætterdrømme hele mit liv og haft mange idéer men har aldrig fået idéen, fortæller hun. Det har hun tilsyneladende nu, og der er allerede flere på vej. På internetadressen kan man nemlig også købe et Navnestempel, som gør det nemt for forældrene at mærke deres børns tøj. -Og jeg håber henad vejen at finde på andre produkter, der kan gøre hverdagen nemmere for forældrene, siger Pia Callesen.
Jyllands-Posten 11-04-2005
Min sut?
Nu er det slut med forbyttede og forsvundne sutter. En ny sut med barnets navn blev i weekenden introduceret i Århus for en gruppe småbørn, som hurtig tog Navnesutten til sig. Opfinderen Pia Callesen fastslår, at Navnesutten udelukkende blev udvilklet, fordi hun selv opdagede, at en sut med indgraveret navn endnu ikke var opfundet. >>Jeg ledte forgæves efter en sut med navn, men alle steder var svaret, at det fandtes ikke, men at jeg måtte skrive navnet på en almindelig sut med en tusch eller påklæbe et navneskilt. Men det gik jo af under kogning,<< fortæller Pia Callesen, som på det tidspunkt var godt træt af, at hendes søn Frederik ofte mistede sine sutter i vuggestuen. >>Når jeg kom for at hente Frederik, skete det ofte, at hans sut var forsvundet, og en andens var havnet i hans mund. Jeg kan godt se, at det er svært for pædagogerne at holde styr på, når der er mange børn i institutionerne, men omvendt er det ikke særligt hygiejnisk, og jeg besluttede mig for, at det skulle være muligt at købe en kvalitetssut med indgraveret navn,<< siger Pia Callesen. Derfor lavede hun et samarbejde med fabrikanten Tolico A/S i Holte og etablerede firmaet Navnesutten.dk. Bestillingen af sutten foretages på Internettet, og ordren sendes til Navnesutten, der får graveret navnet i sutten. Opfindelsen af Navnesutten er imidlertid blevet startskuddet for udviklingen af andre produkter, som kan gøre hverdagen nemmere for småbørn og deres forældre. >>Nu gælder det først og fremmest Navnesutten, men det er vores mission at introducere flere unikke produkter for babyer og børn op til seks år. Vi sælger også et Navnestempel, som kan bruges i tøj til børn, så forældrene slipper for at skrive og sy barnets navn ind i tøj og fodtøj som er med i instittuionen,<< siger Pia Callesen.
Århus Stiftstidende 31-03-2005
Slut med sutte-bytteri
Mor starter hjemmeside, hvor hun sælger sutter med indgraverede navne. Århus: Det kan godt være, at suttetræet ved cykel- og gangstien nedenfor Langelinieparken og Riis skov er segnet under sutternes vægt. Men som vi skrev på Godmorgen-siden i går, er det med håbet om, at der snart bliver fundet en afløser for det gamle suttetræ, så byens børn igen kan donere deres sutter, når de føler, den tid er kommet. Men den kan være svær at sige farvel til, og af og til kan man møde børn, der lige er nede og vise farmor, hvor sutten hænger og sende sutten et sidste længselsfuldt blik. Men ud af de 30 blå sutter, der hænger på træet, hvilken én er det så lige, der er den rigtige? Ville en sut med navn ikke være at foretrække her? Det skulle der nu være råd for med en ny hjemmeside, der hedder Navnesutten.dk. 31-årige Pia Callesen blev så træt af, at hendes søn Frederik kom hjem fra vuggestue med en andens sut i munden, at idéen med Navnesutten.dk formede sig i hendes tanker. På hjemmesiden kan man købe sutter med barnets navn indgraveret. Det vil sige, at barnets navn også er til at læse, når sutten er blevet skoldet igen og igen. -Så får Casper sin sut og Frederik får sin, siger Pia Callesen. Hun havde forsøgt sig med andre måder for at sikre, at den blå sut, sønnen Frederik på 1? år havde i munden om morgenen også var den blå sut, han havde i munden, når hun kom og hentede ham om eftermiddagen igen. -Jeg havde skrevet hans navn med tusch på sutten, sat klistermærker med hans navn på eller på anden måde lavet et mærke på sutten. Men enten gik det af i kogning, eller også var det bare grimt, siger Pia Callesen. Da cirkuset med ombyttede sutter havde stået på et stykke tid, og Pia Callesen ikke kunne finde sutter med navne i forretningerne, fik hun idéen til Navnesutten.dk. Først skulle hun bare lige finde en trykker eller gravør og en egnet sut til projektet. -Det er min lidenskab. Det her produkt manglede, og derfor kastede jeg mig ud i projektet, siger Pia Callesen, der er uddannet cand. ling. merc. -Jeg tror ikke, det er noget, jeg kommer til at leve af. Men hvis det kan komme til at køre rundt, er det også okay. Og med tiden vil jeg gerne udvide med andre produkter, der kan gøre hverdagen lettere for småbørnsforældre, siger Pia Callesen. Hjemmesiden åbner den 11. april, og til bekymrede og kvalitetsbevidste kan vi oplyse, at sutten er godkendt af Dansk Varefakta Nævn.

Presse

Vælg et emne herunder